Sunday, April 29, 2012

Teamviewer+tutorial


Anda pernah punya keinginan untuk mengakses komputer dari jarak jauh? Anda ingin boleh me-remote komputer yang ada di rumah atau di pejabat dari jarak jauh dengan cara yang mudah? Jika itu yang anda inginkan, aplikasi Team Viewer adalah pilihan terbaik untuk melakukan semuanya dengan mudah

Fitur utama TeamViewer adalah:
1.Remote Support
2.Presentation
3.File Transfer
4.VPN

merupakan software pengendali jarak jauh.bg sy dia hbt! Selain free (percuma) ada beberapa kelebihan yang dimiliki TeamViewer dibandingkan dengan software remote kebanyakan, seperti:
- Akses kepada komputer lain tanpa pengawasan dimana komputer yang dicapai telah dipasang TeamViewer dan disambung ke Internet . - System keselamatan yang dimiliki seluruhnya dilengkapi dengan mode penyulitan AES (Advanced Encryption Standart) 256 bit.
- Berbeza dengan software remote yang lain yang terkendala sekatan oleh firewall, TeamViewer justru bekerja secara berkesan di balik Firewall.
- Transfer file yang lebih mudah dan cepat.
- TeamViewer mampu menyesuaikan dengan kelajuan Sambungan anda sehingga mampu bekerja secara penuh walaupun dengan sambungan yang lambat.




No comments:

Post a Comment